torsdag 22 mars 2012

Clothes swap


Mycket har hänt sedan jag bloggade sist och om jag skulle behöva berätta allt, hade detta inlägget förmodligen aldrig tagit slut! Därför tänkte jag hoppa över direkt till idag. Dagen har nämligen varit ovanligt rolig och spännande. Den började förstås med att jag gick i skolan och då jag inte har några hål timmar på torsdagar, hade jag förväntat mig att den skulle kännas väldigt seg. Fast då vädret var vårigt och jag fick skjuts hem av Amber, kändes det mycket bättre! När jag kom hem var det dags att gå igenom garderoben min och samla ihop alla kläder som jag inte använder/ inte kommer får plats när jag åker hem. Låt mig förklara min favorit butik Lush hade ordnat ett litet "charity event" som bestod av att man gick gå dit med sina gamla kläder som man ville bli av med, fick en stämpel för varje klädesplagg och sen fick man lov att ta hem så många nya kläder som man hade lämnat över (ifall man nu hitta något snyggt, såklart). Det var fantastiskt! Jag blev av med 10 skruttiga saker som jag inte använde och fick tillbaka 10 nya plagg gratis. Det kostade bara en pund att komma in. Det var extra roligt eftersom personalen kände igen mig sen tidigare och de är så himla härlig, alla är nämligen lite hippi och jätte trevliga. Vi pratade och skrattade som bara den!!! Jag gick dit tillsammans med Sigrid och Annabel men  när vi var påväg hem och väntade på att Annabels pappa skulle hämta upp oss, bestämde vi oss för att vara lite busiga och gick in på MacDonalds. Det var helt enkelt en lyckad torsdag och nu har jag en heeel helg att se fram emot och sen är det looooov. Om mindre en två veckor åker jag till Bahrain, woop, woop!!! Jag tror aldrig jag har längtat så här mycket efter en resa förut, haha. Därför på söndag ska jag & my girls åka till Leeds för att shoppaaaa aaaallt sånt som vi behöver (solkräm, solhat, bikini etc). Jag är nämligen väldigt dåligt utrustad när det kommer till sommar plagg, men förhoppningsvis ska väl Primark kunna hjälpa till, hehe. Det var nog allt för ikväll. Nu ska jag försöka lägga mig tidigt, så att jag är pigg och glad imorgon :) Hoppas allt är bra med er? Jag har hört att vädret där hemma också har varit lite upp ner, men att ett nu håller på att bli varmare! Juste jag måste även nämna att jag kanske ska åka till Leeds Festival i sommar :D Åhh herregud ifall det faktiskt sker kommer jag nog spricka av gläääädje!!!! Ni förstår the line up är helt gudomlig och mitt favorit band "florence and the machine" ska bland annat spela, plus kommer jag få träffa allaaaa mina vänner från england igen. Det är helt galet vad många saker  jag ser fram emot nu! Det är allt detta som gör att jag klarar av att stiga upp på morgonen och vara på gott humör :D Nämen hörni, nu måste jag verkligen sluta babbla!!! Puss på er och förhoppningsvis dröjer det inte allt för lång tid innan ett nytt inlägg dyker upp igen! GODNAAAAAAATTT.


Åh Lush och deras underbara produkter!

                                                                                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar