söndag 26 februari 2012

The weekend

Jaha, då har ännu en vecka bara flugit iväg. Åh nu är det bara fem veckor kvar tills nästa lov då jag och mina fantastiska tjejer drar iväg till Bahrain! Wow, vad jag längtar! Nu har vi till och med gjort ett schema för varje dag, så vi vet exakt hur veckan kommer se ut, haha. Nåväl det är fortfarande ett bra tag tills dess, nu över till helgen. Den blev inte lika crazy som jag hade planerat och därför har jag inte gjort allt det där som jag skrev att jag skulle göra hehe. Utan i fredags hade vi en "Scandinavian night out"då två norska utbytesstudenter som var här förra året hade kommit över för att hälsa på. Vi blev snabbt goda vänner och hade mycket kul ihop! Lördagen tillbringade jag mest till att ta det lugnt och äta, haha. Först kom Annabel över och joinade mig i sängen med "The big bang theory", pot noodles och oreos. Sedan fortsatte dagen i samma spår förutom att jag fyttade mig hem till Sophie där jag spenderade kvällen med Sigrid, "Sex and the city", chinese takeaway och Ben and Jerry, hehe. Som ni hör var det en väldigt ineffektiv dag, haha det är nästan att jag skäms. Det värsta är att idag har inte varit mycket bättre. Det började med att jag fick ett fint samtal av min käre mor. Vi pratade självklart om allt mellan himmel och jord. Eftersom vi ringer varandra så sällan har vi ju alltid så mycket att berätta för varandra. Jag fick bland annat veta att min älskade stora syster, Caroline, tydligen hade gjort vasaloppet, haha stort grattis! Åh när det gäller madde handlar det nuförtiden mest om att planera inför den stora dagen då hon tar studenten. Som jag tror att jag redan har berättat så kommer jag tyvärr inte vara där :/. Vi diskuterade även vad vi skulle göra nu när hon kommer över och hälsar på, med mera. Därefter har jag mest pluggat, städat och träffat en italiensk tjej som ska bo med oss denna veckan. Jag antar att det ska bli rätt kul att ha en till person boendes i huset, som lite omväxling. Nämen hörreni, nu måste jag nog gå och lägga mig ifall jag inte vill komma till skolan med två stora, mörka ringar under ögonen, men jag ska försöka hör av mig i veckan om inte till helgen. Då har jag bland annat planerat att åka till Whitby. Jag hoppas allt är bra med er och att ni där hemma har haft ett bra lov! Sådär natti, natti
Fredag
Lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar