söndag 19 februari 2012

Life is a highway


Okej ett nytt inlägg varje dag blev det kanske inte men, men :) Jag är i alla fall väldigt nöjd med mitt lov trots att det har gått fruktansvärt fort! Sen mitt förra inlägg har det bland annat varit alla hjärtans dag och den spenderade jag tillsammans med några av mina tjejkompisar hemma hos Katie. Det bjöds på massa godmat och drinkar! Till efterrätt hade Katie gjort i ordning en lite "surprise pudding"som bestod av världens godaste choklad fondue. En dag gick jag på bio och såg "The woman in black" som det sägs ska vara en av det läskigaste skräckfilmerna som gjorts. Usch, jag var livrädd och skrek högt! Mina kompisar skämdes över mig, speciellt killarna haha. Ahja det fick de tåla! Igår träffade Sigrids familj för första gången och vi hade alla lunch tillsammans inne i stan! Det var verkligen super mysigt och efteråt gick jag och hennes små systrar och shoppade. Det  blev en härlig blandning mellan olika språk eftersom jag och Sigrid pratade engelska men till resten av familjen bytte jag till svenska och de svarade förstås på norska, haha väldigt förvirrande det är allt jag kan säga. Idag har jag däremot bara tagit det lugnt och försökt bli färdig med lite plugg som jag måste göra över lovet. Det har dock varit lite deprimerande eftersom vädret har varit ovanligt fint och soligt! Jag hade mycket hellre varit ute och njutit, äh vi får se jag kanske går ut en liten sväng lite senare :) Åh men imorgon börjar tyvärr skolan igen :/ Hur sorgligt det än är, försöker jag vara positiv och tänka på att jag dels kommer få träffa Sophie som jag inte har sett på en vecka, och nästa gång det är lov kommer jag att var med henne, Sigrid och Katie i Bahrain?? Wow vad jag längtar!! Hur underbart kommer inte det att vara, från en skala ett till tio? :D Näh, det var nog allt för idag. Nu har jag annat att stå itu med. Ha det bra allesammans och ni där hemma jag hoppas ni får ett bra lov medan jag förmodligen sitter och sover vid skolbänken, haha. Adiossss mis amigos :)

Dagens väder.
Den goda överraskningen.

På sistone har jag gått och tänkt rätt mycket på livet och detta är en mening som jag påminner mig själv om nästan varje dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar